10 Tips for writing an effective email message


10 Tips for writing an effective email message
10 Tips for writing an effective email message



1. KEEP THE MESSAGE SHORT, SIMPLE AND STRAIGHT FORWARD.
    ईमेल मेसेज को छोटा, सरल और सीधा लिखे |

2. DO NOT USE SHORT FORMS OR SMS LANGUAGE IN EMAIL MESSAGE.
    ईमेल मेसेज में शोर्ट फॉर्म्स या SMS भाषा का उपयोग न करे |

3. FOR ADDRESSING THE RECIPIENT, USE THE SAME FORMATS AS SUGGESTED IN THE SECTIONS ON FORMAL AND INFORMAL LETTERS.
    इनफॉर्मल लेटर्स में, आपकी ग्रीटिंग में व्यक्ति के पहले नाम का उपयोग करना हमेशा बहेतर होता हैं |

4. DEAR SIR/MADAM IS ACCEPTABLE IN FORMAL E-MAILS TO PEOPLE WHOSE NAMES ARE UNKNOWN.
     DEAR SIR/MADAM का उपयोग उस समय करना चाहिए जिस समय दुसरे व्यक्ति का नाम पता न हो |

5.MAKE SURE YOU CLEARLY IDENTIFIED BY THE  READER.
    सुनिचित करे की आपको रीडर द्वारा स्पष्ट रूप से पहचाना जा सके |
6.PROOFREAD ! REMEMBER THAT ONCE YOU PRESS THE "SEND" BUTTON, THE E-MAIL'S OUT OF YOUR HANDS !
    PROOFREAD ! याद रखे की एक बार जब आप "SEND" बटन दबाते  हैं, तो e-मेल आपके हाथो से बाहर हो जाता हैं |

7. THE SUBJECT LINE SHOULD BE MEANINGFUL,  ALERTING THE RECEIVER OF THE MESSAGE CONTAINED IN THE EMAIL.

8. BE CAREFUL WHILE USING "CC".
    "CC" का उपयोग करते समय सावधान रहे | CC प्राप्तकर्ता केवल  तभी जोड़े जब आप अपने मुख्य प्राप्तकर्ता को यह जान सके की दुसरे को मेल की एक प्रति प्राप्त होगी |

9. POLITENESS COUNTS ! USING "PLEASE", "THANK  YOU", AND POLITE EXPRESSIONS SUCH AS "MAY I  PLEASE REQUEST YOU...." IS ALWAYS HELPFUL.
नम्रता मायने रखती है! का प्रयोग "कृपया", "धंयवाद", और विनंर  अभिव्यक्ति जैसे "मैं आप कृपया अनुरोध कर सकते हैं...." हमेशा  उपयोगी है|

10. TO END, YOU CAN USE ANY OF THE FOLLOWING :
       - BEST REGARDS,
       - REGARDS,
       - BEST WISHES,
       " YOURS SINCERELY" OR "YOURS FAITHFULLY" IS NOT SO COMMON IN EMAIL THOUGH ACCEPTED IN LETTERS.
        अंत में, आप निम्न में से किसी भी का उपयोग कर सकते हैं :
          BEST REGARDS,
          REGARDS,
          BEST WISHES, 
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